12 жовтня 2014

Як перевірити домашнє завдання: 20 цікавих способів.

Как мотивировать ребенка выполнять домашнее заданее: советы 
Роль домашнього завдання в процесі шкільного навчання важко переоцінити
Чи учень регулярно і якісно його виконує, багато в чому залежить від тих способів і форм перевірки, які вибирає вчитель
У даній статті ми розглянемо цікаві та оригінальні способи перевірки домашнього завдання.






Перевірка виконання учнями домашнього завдання - важливий і невід'ємний етап будь-якого уроку. Якщо перевірочна система не налагоджена, роль самостійної домашньої роботи учня практично знецінюється.

Перевірити домашнє завдання можна наступними способами:
  • викликати одного або декількох учнів до дошки і опитати по темі;
  • провести фронтальний опитування в класі (опитування з місця);
  • виконати аналогічне завдання;
  • використовувати індивідуальні картки;
  • провести вибіркову перевірку письмового завдання;
  • провести самоперевірку або взаимопроверку письмового завдання.
Вийти до дошки і розповісти вивчене правило або переписати з зошита розв'язаний приклад - багатьом учням така перевірка здається дуже нудним заняттям. Нерідко з цієї причини у школяра відпадає всяке бажання самостійно виконувати підготовку домашнього завдання.

Як же перевірити домашнє завдання? Секрет полягає в гармонійному поєднанні педагогом традиційних і незвичайних, оригінальних, цікавих форм і методів перевірки, які активізують розумову діяльність в учнів, підвищують самостійність, народжують і зберігають мотивацію регулярно і якісно виконувати домашню роботу. Пропонуємо увазі педагогів кілька цікавих ідей.

Оригінальні способи перевірки домашнього завдання


  • Дискусія
Для її проведення клас необхідно об'єднати у групи, кожна з яких буде виступати на захист своєї позиції або погляду на проблему. Одна точка зору може бути викладена в підручнику чи довіднику, а інша, відмінна від неї, може належати комусь з учнів або вчителю. В дискусії важливі міркування і аргументи учнів, а результатом її стане більш глибоке пізнання сутності вивченого явища.

  • Питання автору (у формі інтерв'ю)
Це незвичайний і дуже цікавий спосіб перевірки домашнього завдання. Вчитель пропонує дітям придумати кілька питань автору відкриття, винаходу, твору, щоб глибше пізнати його сенс. Відповідати на запитання можуть найбільш підготовлені учні, а на найскладніші з них - вчитель. Наприклад, при перевірці домашнього завдання з хімії можна адресувати питання Дмитру Івановичу Менделєєву, з фізики - Ісааку Нюьтону, з геометрії - Піфагору, з літератури - Тарасу Григоровичу Шевченко.

  • Тематичний кросворд
Багато дітей захоплюються розгадуванням кросвордів, проявляючи при цьому завидну завзятість. Щоб цікаво перевірити домашнє завдання, вчителю необхідно скласти кросворд за відповідною темою і запропонувати його учням. Особливо діти люблять інтерактивні кросворди, які можна розгадувати всім класом.

  • Несподівані питання
Завдання вчителя сформулювати запитання по-іншому, ніж у підручнику після параграфа. Якщо учень сумлінно підготувався до уроку, труднощів з відповіддю у нього не виникне, а певна різноманітність у процес перевірки буде внесена.

  • Рецензія на усну відповідь
Учням пропонується вислухати відповідь однокласника, підготувати і виступити з усною рецензією на неї (з урахуванням переваг та недоліків, внесенням доповнень та уточнень).

  • Взаємна перевірка
При перевірці письмового домашнього завдання з хімії, української або англійської мови, математики можна запропонувати учням обмінятися зошитами з сусідом по парті, перевірити виконання завдань, поставити оцінку і розповісти про допущені помилки, обговоривши спірні питання.

  • Короткі письмові відповіді
Замість усного опитування вчитель просить відповідати на нескладні питання по темі письмово. При цьому відповідь повинна складатися з двох-трьох слів. Таке завдання допомагає кращому засвоєнню учнями теоретичних знань.

  • Звірка з проектором
Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться вчителем на екран проектора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи по ходу необхідні коментарі від вчителя або однокласників.

Рекомендації по організації усного опитування

Перевірка домашнього завдання шляхом опитування учнів - традиційний і найбільш популярний спосіб. Нерідко його використовують, щоб знайти прогалини чи недоліки в знаннях, забуваючи про головне завдання опитування - підтримати учня, надати допомогу, навчити. Ми підкажемо, як це реалізувати на практиці.

  • Опитування-світлофор
У нашому випадку в якості світлофора виступає довга картонна смужка червоного кольору з одного боку і зеленого - з іншого. Звернена до вчителя зелена сторона свідчить про готовність учня до відповіді на поставлене питання («Знаю!»), червона - про те, що учень не готовий відповісти («Не знаю!»). Якщо на питання базового рівня учень показує червону сторону, - це сигнал тривоги для вчителя. Це двійка, яку учень сам собі поставив. Можна задавати і творчі питання, при цьому червоний сигнал означає «Не хочу відповідати!», а зелений - «Хочу відповісти!».

  • Солідарне опитування
Якщо учень біля дошки не може впоратися із завданням, необхідно звернутися за допомогою до класу. Хто хоче допомогти? З тих, хто бажає надати допомогу, педагог вибирає найбільш сильного учня і пропонує йому пошепки дати підказку товаришеві. Як варіант - учень сам вибирає того, в чиїй допомоги він потребує, а вчитель дає тренеру 10-15 хвилин на підготовку.

  • Взаємне опитування
Педагог дає доручення трьом найбільш підготовленим учням провести опитування тих, хто підготувався на «відмінно», «добре» або «задовільно». Учень, записався в третю групу і успішно відповів в ній на питання, чи може ще раз спробувати свої сили.

  • Програмоване опитування
У цьому випадку учневі необхідно вибрати правильну відповідь з тих, які пропонує вчитель. Така форма роботи при усному опитуванні використовується рідко. І абсолютно марно. Адже в зіткненні різних думок учнів «плавиться» нерозуміння. Учитель може стати на захист невірної відповіді, щоб дати дітям можливість посперечатися.

  • Тихе опитування
Вчитель голосно розмовляє з одним або кількома учнями, а весь клас виконує інше завдання.

  • Опитувальний ланцюжок
Такий спосіб опитування рекомендується застосовувати для одержання розгорнутої і логічно зв'язної відповіді. При цьому один учень починає відповідь, вчитель в будь-якому місці жестом перериває його і пропонує продовжити думку іншому учневі.

  • Лист «захисту»
Створюється для непідготовлених учнів і знаходиться завжди в одному і тому ж місці. Учень, який не готовий до уроку, вписує своє прізвище в захисний лист і може бути впевнений, що його сьогодні не будуть питати. Завдання вчителя - тримати ситуацію під контролем.

Цікава перевірка домашнього завдання в початковій школі

Для багатьох педагогів актуальним є питання, як уникнути одноманітності при перевірці домашнього завдання в початкових класах. Для молодших школярів особливо актуальна і ефективна ігрова форма перевірки засвоєних знань. Пропонуємо декілька практичних ідей, які дозволять не тільки виконати цікаву перевірку домашнього завдання, але і допоможуть активізувати розумову діяльність учнів.

  • Гра «Малюємо відповідь»
Вчителю необхідно підготувати питання з пройденої теми, відповіді на які діти зможуть швидко і просто намалювати. Діти повинні бути попереджені, що відповіді потрібно не озвучувати, а зображати на папері.

  • Гра «Поплескаємо-потупцюємом»
Перевіряючи домашнє завдання, педагог задає питання і пропонує варіанти відповідей до них. У разі правильної відповіді завдання дітей - поплескати в долоні, якщо ж відповідь неправильна - потопцювати ніжками. Ця гра - відмінна розминка і хороший спосіб зняти напругу в класі.

  • Командна гра «Що і чому?»
У створених командах педагогом призначається капітан. Завдання для кожної з команд полягає у вигадуванні питань по вивченій темі і почерговій відповіді на них. Право відповіді надає капітан. Важливо, щоб в обговоренні брали участь усі члени команди.

  • Гра «Квітка-семицвітка»
Педагогові необхідно заздалегідь підготувати паперові квіти з сімома різнобарвними пелюстками за кількістю команд, якщо класи маленькі. За правильну відповідь з пройденої теми команда отримує один пелюсток. Грають до тих пір, поки одна з команд не збере квітку повністю.

  • Гра «Спіймай м'яч»
Гра проводиться в колі. Вчитель задає питання і підкидає м'яч. Учень, який його зловив, дає відповідь.

Підіб'ємо підсумки

Ступінь ефективності виконання домашнього завдання учнями багато в чому залежить від того, наскільки цікавою та різноманітною за формою та змістом буде його перевірка. Запропоновані в даній статті способи перевірки самостійної домашньої роботи учнів для досягнення результату повинні застосовуватися педагогом систематично і комплексно.

Джерело: http://pedsovet.su/

3 коментарі:

  1. Thank you very much for seeing 밤알바 information.
    Thank you very much for seeing 밤알바 information.

    ВідповістиВидалити
  2. Nice to be visiting your blog again, it has been months for me. Well this article that i've been waited for so long. I need this article to complete my assignment in the college, and it has same topic with your article. Thanks, great share 먹튀검증

    ВідповістиВидалити
  3. I am overwhelmed by your post with such a nice topic. Usually I visit your blogs and get updated through the information you include but today’s blog would be the most appreciable. Well done 먹튀폴리스

    ВідповістиВидалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...