Планшети, електронні книги, «розумні» годинники; персоналізація навчання, мережева освіта, «перевернутий клас» - подібні слова все частіше зустрічаються у лексиці шкільного вчителя. Деякі з цих технічних засобів і педагогічних технологій вже стали частиною освітнього процесу, іншим тільки належить відстоювати своє право на місце в загальному освіті. Які нововведення і відкриття чекають нас в 2015/2016 навчальному році?
1. «Переносні» гаджети - наприклад, «розумні годинники» або Google Glass - виглядають багатообіцяюче з погляду перспективи застосування в освіті. Викладачів, що будують свої заняття на основі фізичної активності учнів (activity-based learning), зацікавлять такі функції smart watch, як вимірювання пульсу, тиску і швидкості руху, а Google Glass завдяки технології доповненої реальності допоможе наочно з'єднати «віртуальні» знання і реальний світ, підвищуючи інтерес до навчання.
2. Візьми з собою свій пристрій (BYOD - Bring your own device). Враховуючи розповсюдження смартфонів і планшетів серед школярів, вже зараз взяти з собою в школу гаджет так само природно, як ручку і зошит. Згідно з дослідженням, співробітники, у яких вдома є сучасні пристрої, чекають не менш сучасного технічного забезпечення та на робочому місці. Те ж саме можна сказати і про школярів: якщо школа не може запропонувати учням обладнання, яке є у них вдома, то вони принесуть гаджети з собою. Чи є сенс це забороняти, або можна використовувати це на благо?
3. Мобільне навчання. За інформацією компанії IBM, до кінця 2015 року на ринку мобільних пристроїв очікується 3400000000 користувачів (це кожна друга людина на планеті). Що стосується освітнього сегмента, то мобільні додатки з навчальним контентом на сьогоднішній день займають 2-е місце за кількістю скачувань в iTunes. Це означає, що, по-перше, користувачі дійсно хочуть отримувати знання, а по-друге - що вони самі вирішують, коли і де їм вчитися. Ця тенденція може сильно змінити традиційну «локалізовану» шкільну освіту.
Онлайн-взаємодія на уроці
4. «Хмарні» технології. Все більше шкіл в світі використовують «хмарні» інструменти, такі як Google Classroom, Moodle, Blackboard. Як вчителям, так і учням зручніше мати доступ до освітнього ресурсу в будь-якому місці і в будь-який зручний час.
5. Соціальні мережі з місця для публікації фото і статусів давно перетворилися на робочий інструмент з обміну інформацією та дистанційної взаємодії. Поступово їх освоюють і школи.
6. Відкритість і прозорість. Електронні журнали і щоденники, електронні навчальні засоби і онлайн-курси дозволяють більшій кількості учасників освітнього процесу не тільки мати постійний доступ до інформації, а й, більше того, персоналізувати (настроювати під свої освітні потреби) сам процес навчання.
"Ручна" робота
Навіть незважаючи на те, що освітній простір все більше «оцифровується», в ньому як і раніше залишається місце більш складним діям в «офлайні», ніж маніпуляції з сенсорним екраном.
7. Технологія 3D-друку може стати недостаючою ланкою, що наочно об'єднуює цифрову інформацію з реальними об'єктами, які можна помацати руками. На думку аналітиків, вже через 4-5 років 3D-принтери отримають широке поширення в освітній галузі. А в даний час в деяких школах використовуються інженерні та лабораторні технології і пристрої, які пропонують, наприклад, littleBits і EdTechTitans (за кордоном) або LET і«Індігос» (в Росії).
Педагогічні технології, що реалізують індивідуальні освітні потреби учнів
8. Змішане навчання вже не є новинкою, але досі використовується не у всіх школах. Тим не менш, ця технологія встигла довести свою ефективність для індивідуалізації навчання і підвищення самостійності учнів. Завдяки перенесенню «рутинної» частини в електронний формат вчитель отримує більше часу на організацію продуктивної, дослідницької та творчої діяльності учнів.
9. Дистанційне навчання давно відомо і популярно в бізнес-середовищі і на ступені вищої освіти, а ось широке використання дистанційних освітніх технологій і активна експансія електронного навчання в школу стали помітні останні кілька років. Онлайн-курси, тренажери, інструментарій для їх створення і публікації, LMS-системи, що забезпечують не тільки освітнім контентом, але й засобами організації освітнього процесу з широким спеціальним інструментарієм, стають все більш затребуваними.
10. Гейміфікація (активна навчальна діяльність з елементами гри) дозволяє учням запам'ятовувати до 90% отриманої інформації. Експерти прогнозують, що ця технологія отримає широке поширення в наступні 2-3 роки.
Сучасні технології в школі: вибір за вами
Технічні та технологічні новинки вже перевернули наше повсякденне життя і бізнес-процеси. Дізнаючись про вихід нового гаджета, ми можемо легко відмовитися від менш досконалих рішень і за один-два дні перейти на нові. Школа ж повинна більш критично підходити до вибору нових пристроїв і технологій, проводячи дослідження та апробацію. Знаючи про всі можливості, які пропонує техносвіт, школа і вчителі шукають те, що дійсно якісно змінить і покращить освітній процес, а не просто зробить його більш сучасним. Але вже зараз очевидно, що без технічних і технологічних нововведень системі загальної освіти, у тому числі і в Росії, не обійтися.
Адаптація матеріалу інтернет-порталу про освіту Edudemic
Немає коментарів:
Дописати коментар