27 жовтня 2015

Інтерактивне навчання: типові помилки при створенні електронного освітнього контенту

Всім відомо, що електронне навчання без інтерактиву - досить нудний процес, мало чим відрізняється від роботи з звичайним підручником. Але не все те інтерактив, на що можна клікнути.
Між дійсно зацікавлюючими прийомами і безглуздим набором дій в електронному навчанні проходить чітка межа. Організовуючи навчальну діяльність за допомогою інструментів електронної освіти - онлайн-тестіввебінарівінтелект-картпрезентаційвідеороликів, намагайтеся уникнути типових помилок, які знижують освітню мотивацію замість того, щоб її підвищувати.


Надлишкові кліки
 Ви можете вибрати найдовший і мальовничий маршрут, перебуваючи за кермом автомобіля або прогулюючись по осінньому парку. Але в онлайн-навчанні діють інші принципи. Чим менше дій здійснює користувач для досягнення результату - тим краще. Наприклад, це відноситься до згорнутих елементів і багатоступеневих випадних списків в навчальному контенті. Переконайтеся, що спосіб подачі матеріалу спрощує, а не ускладнює його сприйняття.

 Кнопки «Далі»
 Створення багатосторінкового контенту з повторюваною кнопкою «Далі» - мабуть, найбільша помилка в електронному навчанні. Тому краще відмовитися від багатосторінкових тестів, особливо якщо в них немає індикатора проходження (progress bar). Якщо перегортання все-таки не уникнути, варто додати інші інтерактивні елементи через кожні кілька сторінок.

 Незручності користувача
 Зрозумілий інтерфейс - основна складова інтерактивних уроків. Міняючи дизайн і розташування звичних елементів, таких як кнопки «Далі» і «Закрити», заголовки або меню, ми як мінімум приводимо користувача до замішання. А якщо це учень, який виконує контрольний тест на час?
 Якщо Ви самостійно розміщуєте елементи управління онлайн-контентом, не прагніть до оригінальності - в даному випадку краще бути передбачуваним. У тому числі для таких часто використовуваних елементів, як прикріплений файл або іконки соціальних мереж, краще залишати звичний, впізнаваний дизайн, навіть якщо він не дуже гармонійно вписується в дизайн сторінки за колірною гамою або формою.

 Одноманітність замість зручності
 У зручного і зрозумілого інтерфейсу є зворотна сторона - одноманітність. Якщо в навчальному матеріалі постійно використовуються інтерактивні елементи одного і того ж типу (наприклад, питання з множинним вибором в тесті), це швидко набридає, і залученість учнів знижується. Припустимо, необхідно дати учням велику кількість нової інформації. У вашому розпорядженні різні ілюстративні прийоми: іконки, тимчасова шкала, клікабельна діаграма. А загальний інтерфейс краще витримати в одному стилі.
  
Інтерактив заради інтерактиву
 Додавайте інтерактивні елементи тільки там, де вони дійсно доречні. Стрічка з аудіо- або відеозаписів або велика кількість анімації навряд чи викличуть в учнів бажання негайно ознайомитися з цим матеріалом. Все добре в міру. Статичний текст «розбавляйте» мультимедійними ілюстративними об'єктами, відеопотік - питаннями до аудиторії (це зручно робити за допомогою безкоштовного сервісу EDpuzzle. Задіюйте різні способи подання матеріалу, але не перевантажуйте дітей.
  
Відсутність найпростіших налаштувань
 Переконайтеся, що інтерфейс обраної Вами програми або сервісу дозволяє учням налаштовувати інтерактивні та мультимедійні елементи, наприклад, змінювати масштаб сторінки, розмір тексту, гучність звуку - те, що може їм знадобитися для комфортного сприйняття матеріалу.

 Невідповідність подачі матеріалу рівню учнів
 Як і зміст матеріалу, спосіб його подачі повинен відповідати рівню учнів - тут мова йде як про психовікові особливості, так і про якість підготовки. Так, якщо Ваші підопічні - малюки, використовуйте великі, яскраві, веселі елементи і просту (в міру) анімацію, уникаючи об'ємних текстів і довгих відеороликів.

Бажаємо успіхів у застосуванні технологій електронного навчання!


2 коментарі:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...