02 вересня 2016

Як правильно шукати в Google (1)

Інтернет–компанія Google Inc., якій належить пошукова система Google (www.google.com), заснована в 1998 році, швидко перетворилася зі звичайного пошукача в глобальний, багатофункціональний інтернет–сервіс. На сьогодні це, мабуть, самий потужний пошуковий механізм, обріс безліччю додаткових служб і володіє вражаючими можливостями. Отримати більш повне уявлення про цю пошукову імперію можна відвідавши сторінку зі списком сервісів та інструментів Google, а також у Вікіпедії (Wikipedia).


Але нас в першу чергу цікавлять можливості пошукової машини у знаходженні потрібної нам інформації в Мережі. Основними критеріями для її оцінки слугують релевантність (ступінь відповідності запиту і знайденого результату), повнота охоплення мережевої інформації та облік морфологічних особливостей мови. У цьому сенсі Google є універсальною пошуковою машиною, яку також можна "заточити" і для пошуку інформації певного напряму. Застосовуючи на практиці методи пошуку, викладені в даному ресурсі, ви навчитеся швидко і ефективно отримувати інформацію, що цікавить вас.

Стартова сторінка Google
Пошукова система Google дає нам широкі можливості для пошуку необхідної інформації за умови грамотного складання пошукового запиту. Конструкція (формулювання) пошукового запиту визначає швидкість і точність знаходження потрібної інформації. Цей постулат можна застосувати практично до всіх пошукових систем. Далі ми розглянемо, як правильно складати пошуковий запит стосовно Google.
Стартовая страница Гугл

Отже, перед нами стартова сторінка пошуку Google. Як бачимо, вона не перевантажена зайвою інформацією і рекламою. На ній тільки лінки деяких сервісів та інструментів Google. Завантажити стартову сторінку різноманітною інформацією, у відповідності зі своїми вподобаннями, і розташувати її на свій розсуд можна маючи Google-аккаунт. Тоді вона буде називатися iGoogle і виглядати набагато інформативніше. Але ми трохи відволіклися, тому повернемося до мистецтва пошуку.

На стартовай сторінці Google праворуч від рядка пошуку розташований лінк "Розширений пошук". Цей інструмент служить для налаштування/фільтрації результатів пошуку. З його допомогою можна налаштувати "під себе" такі параметри як, наприклад, формат файлу, мова його написання, місце розташування сторінки (фізична), доменна зона тощо. У розділі "Пошук по сторінці" є можливість знайти сторінки схожі і посилаються на вказану вами. Взагалі, інструмент досить цікавий і буває корисним, так що розбирайтеся і користуйтеся.

Трохи нижче розташовано лінк "Мовні інструменти", що дозволяє проводити різні лінгвістичні маніпуляції з нашим пошуком. Наприклад, перекладати текст в on-line перекладача. Причому вибір мов для перекладу досить широкий. Там же можна перевести будь-яку сторінку на заданий мову, просто ввівши її URL і зробивши один клік. Цей же перекладач відомий і під іншою адресою - translate.google.com

Ще один абсолютно приголомшливий мовний інструмент - "Пошук на іншій мові". Ви вводите пошуковий запит російською, Google переводить ваш запит на обрану вами мову і видає посилання на іншомовні сайти. Навпроти них ті ж лінки, але вже перекладені на російську. Переклад, звичайно, машинний, і залишає бажати кращого...

Складання ефективних запитів
Початкову інформацію про правильне складання пошукового запиту можна прочитати в Довідковому центрі Google - "Основні відомості про пошук Google". Деяких користувачів бентежить величезна кількість посилань у видачі пошуковика. Дійсно, як можна перерити таку кількість інформації? А не треба!

Справа в тому, що переважна більшість користувачів становить пошуковий запит з одного-двох слів і, отримавши у видачі мільйон або більше посилань, в подиві приймаються розгрібати гігабайти інформації. Висновок простий - розширюйте сектор пошуку, використовуючи в запиті четверте, п'яте, шосте уточнююче слово, тобто конкретизуйте запит.

Наприклад, ви шукайте роботу. Менеджера або водія - неважливо. Пошуковий запит [робота водій] принесе вам більше 3 млн. посилань. Запит [потрібна робота водій] - 1,3 млн. А коли ви дійдете до [потрібна робота водій досвідчений категорії В,Київ] - це скоротить кількість посилань до 15,8 тис. Але фішка не в цьому. Важливо те, що вже на першій сторінці видачі пошуковика ви знайдете те, що вам потрібно!

Взагалі, один з принципів, на якому побудована робота Google, свідчить: якщо запит складається з декількох слів, результатом пошуку будуть всі сторінки, де знайдеться хоча б одне з цих слів. Тому у випадках, коли нам потрібно знайти сторінку з певною фразою або виразом, дотримуючись при цьому послідовність слів, нам допоможе символ ["] (лапки). Уклавши в них шукане словосполучення, пошуковик видасть лише ті сторінки, на яких є точно такий же текст. Цей метод хороший для пошуку віршів, текстів пісень і т. д.

Ось тепер ми підійшли до поняття "оператор пошуку". Оператором може бути слово або символ, що вводиться разом з пошуковим запитом. Завдяки цим операторам, Google забезпечує більш гнучкий і виборчий пошук. За замовчуванням, в запиті з декількох слів, Google не враховує слова не несуть, на його думку, смислового навантаження. У цей "чорний" список потрапляють прийменники, сполучники, артиклі. Змусити Google обов'язково враховувати ці слова при обробці запиту можна за допомогою оператора пошуку [+] (плюс), поставивши його перед словом (без пропуску). Наприклад: [погода на січень]. У цьому випадку прийменник "на" буде врахований в пошуковій видачі.

А як бути, якщо потрібно виключити яке-небудь слово з пошуку? Для цього існує оператор [-] (мінус), функція якого полягає у виключенні з пошукової видачі небажаного результату. На прикладі пошуку роботи введемо такий запит: [робота у Києві -програміст]. У видачі будуть результати пошуку роботи без вакансій програміста. Цей оператор може стати в нагоді і у випадках, коли слово має подвійне значення, для виключення одного з них, - [миша комп'ютерна, сота -бджола, кран -підйомний] і т. д.

Наступний оператор - [OR] (тільки у верхньому регістрі), що означає "або". Для більшої зручності замінюється символом [|]. Використовується даний оператор Google, щоб знайти сторінки, що містять хоча б одне слово з декількох слів запиту. Наприклад, щоб знайти сторінки зі словами "вертоліт" або "гелікоптер", запит повинен виглядати таким чином: [вертоліт OR гелікоптер]. Або так: [вертоліт | гелікоптер]. Зауважте, між словами запиту і оператором пошуку в цьому випадку залишається пробіл. Хочете розширити кількість знайдених сторінок по даній тематиці? Будь ласка: [вертоліт | гелікоптер | автожир] = вертоліт або гелікоптер або автожир.

Цікаво застосування оператора - [*] (зірочка). Він здатний замінити собою частину слова чи навіть ціле слово. З наступного прикладу стане зрозуміло застосування цього символу. Вводимо [*роид], і отримуємо сторінки з "астероїд", "полароїд", "андроїд" і навіть "руберойд". Якщо запит, наприклад, буде мати вигляд [заробити * легко], - то ми отримаємо такі посилання: "швидко заробити легко", "заробити тепер легко", "заробити мільйон легко" і т. д. А тепер уявіть, що ви забули частина якоїсь фрази або тексту, і спробуйте ввести такий запит: [кому**добре]. Подивіться результат. Google знайшов всі відповідні фрази і додав потрібні слова замість зірочок.

У цій статті ми розібрали лише деякі найбільш вживані прийоми ефективного пошуку в Google. Були наведені приклади операторів-символовпоиска, які, напевно, не є повними і вичерпними, оскільки Google постійно вносить удосконалення в свій алгоритм сортування результатів пошуку. З цієї причини деякі пошукові конструкції з використанням символів навмисно не приведені в цій статті, т. к. їх ефективність під питанням.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...