Проведення онлайн-опитувань — це швидкий і зручний спосіб комунікації з аудиторією. За допомогою декількох кліків ви отримуєте потрібну інформацію і «включаєте» всіх в процес. Онлайн-опитування дозволяє виявити більше нюансів, ніж просто прохання підняти руку "тих, хто вважає, що..."
Перед звичайним паперовим опитуванням у електронних форм є головна перевага: вони дозволяють заощадити час на зборі, обробці даних і дають можливість звернутися до результатів опитування, коли вам необхідно.
Ось кілька прикладів, навіщо можна використовувати такий спосіб зворотного зв'язку на рівні школи і на рівні окремого класу:
- для організації заходів (планування, отримання зворотного зв'язку від учасників під час зустрічі і після);
- для збору індивідуальної інформації про учнів;
- для вирішення питань з батьками;
- для вирішення питань всередині колективу;
- для перевірки знань на уроках або поза класу;
- для включення учнів в дискусію під час занять;
- для коригування навчального плану в залежності від побажань учнів.
Всі ці приклади передбачають різні завдання, які стоятимуть перед онлайн-опитуванням. В залежності від них форма опитування може бути анонімною чи персоналізованою, передбачати розгорнуту відповідь або вибір із запропонованих варіантів, заповнюватися тут і зараз або дистанційно.
Як зазначає у своєму блозі «євангеліст Google» Людмила Рождественська, запорука успіху будь-якого опитування — в його зрозумілості: він повинен бути грамотно сформульованим, опитувані повинні чітко розуміти його мету і (про що більшість опитуючих не надто переймається) те, як вони зможуть ознайомитися з результатами.
Так-так, результати опитувань важливо знати не тільки учням, щоб оцінити свою підготовку, але й батькам, яких запитали, в який колір фарбувати стіни класу. Ось порада для тих, хто тільки починає використовувати онлайн-опитування і повинен переконати оточуючих в їх користі: діліться з респондентами висновками, до яких приходьте на основі отриманих відповідей. Нехай всі бачать, як зібрана інформація «працює».
Сервіси для створення опитувань
У мережі є безліч сервісів для створення онлайн-опитувань, від універсальних Google Forms до «заточеного» під непосидючих учнів Kahoot!. Розберемо кілька з них, пристосованих для розв'язування різних завдань.
Google Forms — популярний і зручний інструмент для створення опитувань будь-якої спрямованості: від простого голосування до тестових та інших письмових завдань. У мережі є безліч інструкцій, як використовувати цей інструмент, та і сам Google докладно все пояснює.
Для створення опитування вам потрібно увійти у свій акаунт Google (якщо його ще немає, то завести). Якщо опитування не передбачає анонімність, почати слід з обов'язкових для заповнення пунктів для вказівки імені, прізвища, класу або іншої необхідної інформації. Відповіді на опитування зберігаються в таблицю Google Docs і аналізуються за допомогою стандартних інструментів таблиці.
Ви можете зробити розсилку з вашим опитуванням поштою, вставити його в свій блог або дати учням посилання прямо на уроці.
Робота з Google Forms може стати ще ефективніше з допомогою доповнень. Наприклад, сервіс Form Limiter дозволяє робити обмеження на кількість відповідей за певними пунктами. Так, якщо ви проводите за допомогою Google Forms запис учнів на консультацію, то коли один варіант часу виявляється перевантажений, такі респонденти змушені вибирати інші варіанти.
Ще один інструмент, про який корисно знати — Flubaroo, він дозволяє автоматизувати обробку результатів. Flubaroo звіряє відповіді з заданим еталоном і показує статистику по кожному учневі і по кожному питанню. Знайдіть це додаток через пункт меню "Установка додатків" в Google Таблицях.
Існують і інші способи автоматизації обробки відповідей в Google Forms, вони докладно розбираються вчителями на форумах.
При всій гнучкості складання опитувань з Google, є один нюанс: якщо ви пропонуєте тестове завдання, учні не зможуть відразу самостійно оцінити свій результат. Аналіз відповідей вимагає деяких зусиль з вашого боку.
Цей сервіс підходить для створення швидких опитувань і анкетування. Безкоштовний тариф дозволяє включати в опитування до 10 запитань та задіяти до 100 респондентів одночасно. Survey Monkey гарний для роботи з аудиторією в реальному часі ви можете поставити запитання на уроці або під час будь-якого заходу і показувати статистику відповідей прямо в процесі їх додавання.
Опитування, створене Survey Monkey, може бути вислане аудиторії у вигляді посилання, вставлене в блог або опубліковано на Facebook. Щоб швидко дати відповідь, учасникам опитування досить мати в руках смартфон.
На сайті сервісу дається детальна інструкція зі створення опитувань, а також, що ще важливіше, інформація про те, як продумати їх зміст. Адже якщо для вас опитування — це дослідження аудиторії (її думки, очікувань, рівня підготовки тощо), то і його створення вимагає дослідницького підходу.
Попередні сервіси — це справжні гіганти онлайн-опитувань, які успішно використовуються соціологами, маркетологами та іншими спеціалістами, які працюють з величезними аудиторіями. А ось яскравий і простий у зверненні Kahoot! створений спеціально для освітніх завдань. Він дозволяє складати вікторини та опитування з варіантами відповідей. Дітям важливо відчуття гри і змагання, тому тут є таймер і рейтингова система, яка визначає лідерів, які виконали завдання першими.
Робота відбувається на сайті сервісу: і ви, і учні повинні зареєструватися тут. Ви створюєте опитування, генеруєте код, який учні вводять на сайті з будь-якого цифрового пристрою. За допомогою сервісу можна створювати вікторини, обговорювати дискусійні питання та проводити дослідження аудиторії.
Опитування Kahoot! легко оформляти зображеннями, відео і навіть музикою. Зробіть міні-вікторини на смартфоні або планшеті традиційною маленькою розминкою на початку уроку, і напевно учні звикнуть читати задані додому параграфи з підручника. А особливо майстерно зробленими опитуваннями можна ділитися в соцмережах.
Цей інструмент розроблений фахівцями університету MIT для проведення вікторин і опитувань в реальному часі. Socrative дозволяє створювати нові опитування прямо під час спільної сесії викладача і учнів, які працюють з додатком. Ви немов працюєте в «віртуальній кімнаті», в якій головним є викладач: він дає старт опитуваннями, створює нові і так далі. А студенти зі своїх мобільних пристроїв підключаються до дії. Сервіс передбачає персоналізовані і анонімні опитування.
Для роботи з сервісом і вчителю, і учням потрібно зареєструватися. На мобільному пристрої викладача повинно бути встановлено додаток Socrative для вчителів. Варіації тестів обмежені, але це дозволяє робити їх швидко і зосередитися на змісті. Ви можете зробити тест у вигляді питань з відповідями «істинно/хибно», з декількома варіантами відповідей і з відкритими відповідями.
Кожен учень одержує свій персональний код, і коли опитування завершено, учитель бачить індивідуальний результат кожного і загальну статистику.
А цей додаток створено спеціально для фронтальних опитувань під час занять. Воно особливо сподобається тим, хто не любить витрачати час уроку на зайві пояснення для аудиторії, як використовувати гаджети конкретно у вашому випадку.
Отже, все, що вам потрібно — це роздрукувати квадратні картки з QR-кодами (комплекти карток потрібно завантажити на сайті програми) на кожного учня. Кожній з 4-х сторін картки відповідає варіант відповіді — A, B, C, D. Учитель ставить запитання, учні піднімають картки вгору стороною з обраною відповіддю, вчитель зчитує QR-коди за допомогою мобільного додатку. Таким чином, мобільним телефоном повинен бути озброєний тільки викладач.
Підведемо підсумки. Інструменти Google Forms і Survey Monkey дозволяють створювати багатосторінкові опитування з питаннями різних типів, можуть використовуватися як для роботи з аудиторією тут і зараз, так і для дистанційних опитувань протягом тривалого часу. Google Forms інтегруються з іншими інструментами Google, що є додатковим плюсом для їх постійних користувачів. Але вони вимагають певних зусиль для обробки результатів.
Kahoot!, Socrative і Plickers розроблені спеціально для освітніх цілей, дозволяють швидко обробляти результати і допомагають зробити процес більш азартним. Правда, при цьому вони обмежують форми опитування.
Пам'ятайте: хоч би якими онлайн-сервісами ви не користувалися, головне — знати, що ви хочете з'ясувати, ставлячи питання!
Джерело: https://newtonew.com
Немає коментарів:
Дописати коментар